Hoe het allemaal begon

Ann Bernaert vertelt:

Toen ik ongeveer 2 jaar geleden bij Digipolis begon te werken wist ik dat één van mijn opdrachten zou zijn meewerken aan een nieuwe stedelijke website voor Gent.

Het denkproces is dan ook vanaf mijn eerste werkdag begonnen.

Hoe moet een nieuwe Gent.be er uitzien? Wat is goed aan de huidige Gent.be? Wat kan beter? Wat moeten we absoluut niet meer doen?

Met welke trends moeten we rekening houden? Welke trends komen er op ons af? Wat met de dienstverlening? Welke websites zijn goede voorbeelden? Moeten we ons wel spiegelen aan andere stedelijke websites of durven we eens iets totaal anders doen? Kunnen we bepaalde informatie of dienstverlening niet langs een ander kanaal ontsluiten?

Heel veel vragen.

Toen ik samen met mijn collega Franky brainstormde en fantaseerde over de ideale Gent.be, kwamen we tot een aantal grote lijnen en conclusies.

Leuk om weten is dat, nu we echt aan dit voortraject begonnen zijn en na al het studiewerk, interviews en workshops verder, deze grote lijnen nog steeds overeind blijven.

Gaandeweg schreven we een roadmap uit. Een groot deel van het studiewerk uit de roadmap is ondertussen afgewerkt.

We brainstormen ondertussen ook niet meer met 2, we werken ondertussen met een volledig team aan dit project, medewerkers van Stad Gent en van Digipolis.

Langs dit kanaal willen we verslag uitbrengen van al onze activiteiten op weg naar een nieuwe Gent.be.

2 thoughts on “Hoe het allemaal begon

  1. super dat er werkt wordt gemaakt van een nieuwe website, veel succes! het gebeurt vandaag de dag nog meer dan genoeg dat je op ‘broken links’ klikt.. heel onprofessioneel. dit volgt ik op de voet!

Reageer

